Góralska parzenica w wersji sutasz

Od dłuższego czasu po głowie chodziły mi kolczyki inspirowane motywami góralskimi. Przepięknym elementem są parzenice. Miewają piękne kształty i kolory. Spotykane sa już nie tylko na ubraniach, ale też akcesoriach czy jako dekoracja wnętrz. Do tego genialna kolorystyka. Folk znów w modzie.
Jest to moja pierwsza wersja tego typu kolczyków. Pierwsza, ponieważ motyw ów szalenie mi się podoba. Tworzyły się bardzo długo, ale wykrzesałam tyle cierpliwości i samozaparcia, że sama się dziwię. Takie mi się wymyśliły.
Kolczyki, wraz z biglem, mają długość 9 cm. Użyłam sznurów sutasz w kolorach żółtym, czerwonym, niebieskim i czarnym. Ozdabiają je drobne koraliki w takich samych kolorach co sznury. Długie, czarne krople zwieńczają dół kolczyka.




Sztuka ludowa to niekończąca się studnia inspiracji. Zawiera w sobie tyle piękna, jest unikalna. A to, co dobre- trzeba kultywować.

Pozdrawiam :)

 Soutache earrings again. This time folklore is my inspiration. My favourite ornament: polish highlander parzenice. It's heart-shaped pattern, usually found on trousers.  
 I choose four colours, as you can see: yellow, red, blue and black,  and colourful sead beads and bigger elements.  They are quite big, 9 cm long.

I like it, what do you think?

Happy Sunday:)

Komentarze

  1. Jak ty to robisz ??? Przepiękne !!!! LOVE IT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Starałam się :) A urzekł mnie góralski folklor.
      :-D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wzór anioła do kartki wyszywanej

Kartki świąteczne

Filcowy igielnik w kształcie kaktusa